reklama

Čarnogurský: tragédia Putinovho hnedého mužíčka

Ján Čarnogurský dnes stojí na nesprávnej strane civilizačného konfliktu. Na túto cestu ho doviedla neospravedlniteľná povrchnosť a tendenčnosť pri hľadaní pravdy o charaktere Putinovho režimu. Výbornou ilustráciou jeho zlyhania je jeho posledný komentár k príčinám pádu malajského lietadla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (436)

J.Č:

"Ruský generál predložil záznam ruského radaru, že v dobe pádu Boeingu bolo vo vzduchu v jeho blízkosti na vzdialenosť 3 – 5 km ukrajinské vojenské lietadlo, pravdepodobne typu SU-25. Toto lietadlo je schopné na krátky čas vyletieť až do výšky 10 kilometrov – ako letelo malajzijské lietadlo."

Záznam ruského radaru zachytil 3 civilné lietadlá a krátku stopu v podobe obdĺžnika a malého krúžku bez následného pohybu, ktorú ruský generál interpretuje ako vojenské ukrajinské lietadlo. Radarový záznam slúži na riadenie civilnej letovej prevádzky a integruje dáta z letových plánov ako aj skutočne zachytený signál z civilných lietadiel. Akonáhle prestalo lietadlo vysielať signál, na zázname sa zobrazí predpokladaná poloha lietadla v podobe malého obdĺžnika na základe dát letového plánu. Malý krúžok značí primárnu radarovú stopu (nezávislú od signálu vysielaného lietadlom), ktorá môže patriť aj zostrelenému malajskému Boeingu. V každom prípade, záznam nevie identifikovať či ide o vojenské ukrajinské lietadlo. To je iba ruský postulát, ktorý Ján Čarnogurský nekriticky príjma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Záznam ATM
Záznam ATM 

Podobné je to s podhodenou informáciou, že SU-25 vie dosiahnuť výšku 10 kilometrov. Výrobca uvádza maximálne dosiahnuteľnú výšku podstatne nižšiu - 7000 metrov. Kremeľská propaganda sa snažila tento nedostatok napraviť editáciou údajov o maximálnej letovej výške SU-25 na ruskej wikipédii.

Rozhovor s konštruktérom SU-25 (Doplnené 29.7.2014. 0:30 hod:)

J.Č:

"O blízkosti vojenského lietadla pri zostrelenom lietadle uverejnil správu na Twitteri letový dispečer Carlos 20. júla. Záznam sa čoskoro z Twitteru „stratil“"

Komickú konštrukciu uzatvára fantómový španielsky letový dispečer, ktorý podľa ukrajinskej letovej prevádzky ako aj španielskej ambasády nikdy neexistoval. Túto postavičku už predtým využila kremeľská televízia RT pri diskreditácii ukrajinského majdanu. Carlos sa vraj kvôli ultrapravicovým extrémistom musel porúčať aj s rodinou z Kyjeva a ochotne o tom dáva rozhovor pre španielsku RT. O 2 mesiace neskôr zverejňuje kľúčové informácie o blízkosti vojenského lietadla na Twittri. Navyše podľa ukrajinských zákonov môže byť letovým dispečerom iba občan Ukrajiny. Existenciu tejto záhadnej osoby zatiaľ nikto nepotvrdil, naopak máme dosť dôvodov považovať ju za fabrikát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

J.Č:

"Ukrajina zverejnila údajný spätný vývoz Buku z povstaleckého územia do Ruska. Mala smolu, že na fotografii je vidieť, že transportér s Bukom ide cez mesto Krasnoarmejsk."

Fotografie jasne ukazujú, že transportér bol v meste Luhansk, kontrolovanom povstalcami. Dá sa to potvrdiť na základe mnohých poznávacích znakov. Navyše americká strana zverejnila aj ďalšie fotografie prevozu tohto zariadenia na území kontrolovanom povstalcami.

Poznávacie znaky fotografie BUKu v Luhansku.
Poznávacie znaky fotografie BUKu v Luhansku.  

 

Z minulej slávy sa nedá žiť večne. Záver verejného pôsobenia Jána Čarnogurského je značne poškodený tragikomickou úlohou Putinovho hnedého mužíčka levitujúceho na povrchu ruskej propagandy. Milióny Ukrajincov sa chce vymaniť z ruského vplyvu a s nádejou pozerá na západ. Dúfajme, že ich tu uvíta čo najmenej Čarnogurských.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doplnené 29.7.2014. 0:30 hod: Rozhovor s konštruktérom SU-25

Marian Jánoš

Marian Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Fanúšik vedeckého skepticizmu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKontroverzné témyPolitické komentárePohrebisko povier a šarlatánovDiskusia namiesto diss-kecieChrumkavá vedaMix

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu